| نقش بازاریابی سبز و رفتار مصرفکننده در ترویج کشاورزی پایدار تحت تأثیر تغییر اقلیم |
| کد مقاله : 1461-CCSAMR |
| نویسندگان |
|
مریم اسدپورکردی *1، رقیه زاهدیان تجنکی2 1استادیار گروه اقتصادکشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 2دکتری اقتصاد کشاورزی، ایران. |
| چکیده مقاله |
| تغییرات اقلیم و نگرانیهای محیط زیستی یکی از موضوعات بسیار مهم در تمامی بخش های اقتصادی به خصوص کشاورزی در جهان بوده است و موجب افزایش اهمیت بازاریابی سبز و رفتار مصرفکننده در کشاورزی پایدار شده است. با توجه به این مهم این مطالعه با مرور نظاممند مقالات منتشرشده بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۴، به تحلیل نقش بازاریابی سبز در ترویج کشاورزی پایدار میپردازد. از میان ۹۸ مقاله اولیه، ۳۸ مطالعه واجد شرایط وارد تحلیل شدند. یافتهها نشان میدهد که آگاهی زیستمحیطی، ترجیحات مصرفکننده و سیاستهای تشویقی میتواند تقاضا برای محصولات کشاورزی پایدار را افزایش دهد و کشاورزان را به پذیرش فناوریهای سبز و شیوههای مدیریت منابع تشویق کند. این پژوهش چارچوبی مفهومی برای تلفیق بازاریابی سبز و سیاستهای اقلیمی ارائه میدهد |
| کلیدواژه ها |
| بازاریابی سبز، کشاورزی پایدار، رفتار مصرفکننده، تغییر اقلیم، مرور نظاممند |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر، لازم است پوستر در 2 سایت زیر بارگذاری شود. https://ccsamr.greenmeeting.ir** https://ccsamr.areeo.ac.ir/author |